Класика Проза Усяка всячина Прислів'я, приказки Перевiр себе! Хихітня Відгуки



*

ТАЄМНІ ПРИПИСИ
для нефритових покоїв
(ЮЙ ФАН БІ ЦЗЮЕ)

Інтерес до давньої китайської еротології останнім часом помітно зріс. Китайська культура багато і ґрунтовно досліджувала проблеми статі та, сексуальності — і в мистецтві, і у філософії, і в медицині. Однак, читаючи лаоські та конфуціанські трактати про «мистецтво шлюбних покоїв», дуже важливо пам'ятати, що написані вони з чоловічої точки зору і адресовані виключно чоловікам. Навіть прагнучи довести жінку до оргазму, китайці турбуються не так про її задоволення, як про те, аби одержати дорогоцінну жіночу субстанцію інь, не поділившись власною життєвою силою — ян. До того ж багато які поради адресовані імператорові — власникові гарему, наслідувати якого нам з вами неможливо. «Таємничі приписи для нефритових покоїв» є пам'яткою лаоської культури, яка з'явилася в епоху Хань (206 р. до н.е. — 220 р. н. е.). Навчання в давньокитайських текстах йде від імені Чистої діви чи її супутниці Таємничої діви; Вчителя, який опанував усіма таємницями гармонії, чи мудреця на ймення Пен-цзу, який завдяки тому, що старанно упокорював усіх своїх 19 дружин і 900 наложниць, прожив понад 800 років. Цікавиться їхньою наукою, як правило, Жовтий Імператор — легендарний китайський правитель.

УЧИТЕЛЬ Розливчаста Гармонія (Чун Хе) сказав: «Сполука одного жіночого першопочатку (інь) і одного чоловічого першопочатку (ян) зветься природним порядком речей (дао). Злиття сімені і зародження життя є його діяльним проявом. Ці принципи всюдисущі. Хто вміє зміцнювати свій першопочаток ян, нехай не дозволяє жінці оволодівати цим мистецтвом, інакше ян не принесе чоловікові користі, а може навіть завдати хвороби. Як кажуть, позич комусь небезпечну зброю — не здолаєш потім його ніколи».

Пен-цзу1 сказав: «Коли чоловік (справді хоче зажити для себе великого добра, то краще за все мати справу з жінкою, яка є невігласом у мистецтві кохання (дао). Треба зближуватися з дівчатами, що кольором обличчя подібні до дитини. Немалий вік — смуток жінки. Коли дівчина старша 14—15 і молодша 18—19 років, то вона вся віддається чоловікові з великою для нього користю. Вік жінки, з якою вступаєш в інтимні стосунки, не повинен перевищувати 30 років. Коли ж їй іще немає 30, але вона вже народжувала, то добра від такої жінки бути не може. Про ці принципи (дао) розповів мені мій учитель, що дожив до трьох тисяч років і зберіг радість життя. Дотримуючись цих правил, можна досягти безсмертя. Хто прагне через інтимну близькість добути енергію і зміцнити здоров'я, не повинен обмежуватися одною жінкою, їх треба мати три, дев'ять, одинадцять і більше. Чим більше, тим краще. Потрібно вбирати в себе сім'я і спрямовувати його в клекітливе джерело2. Якщо практикувати повернення сімені, то тіло і шкіра стають приємні для ока, в тілі з'явиться легість, зір проясниться, різко прибуде енергії і сил. Старий, що здатний покорити велике число суперниць3, подібний до двадцятилітнього, а в молоді роки потуги стократ більші».

Даос на ім'я Зелений Буйвол сказав: «Коли постійно міняти жінок, то для чоловіка буде велика користь. Краще за все, коли за одну ніч він поміняє більше десяти жінок. Якщо ж весь час злягатися з однією й тією ж, то життєва енергія (цзін ці) такої жінки поступово вичерпається і вона врешті-решт не зможе бути корисною для чоловіка. Більше того, і сама жінка виявиться виснаженою».

Учитель Розливчаста Гармонія сказав: «Зміцнити можна не лише чоловічу силу (ян), те ж стосується і жіночої (інь). Сі-ван-му осягнула шлях здобуття безсмертя, зміцнивши свою силу інь. Щоразу, коли вона злягалася з чоловіком, той негайно хворів, але її лице залишалося гладеньким і лискучим і не потребувало припудрювання. Вона регулярно харчувалася молоком і грала на п'ятиструнній цитрі. Тому серце її було вмиротворене, а думки — зосереджені, і не мала вона ніяких сторонніх бажань. У Сі-ван-му не було чоловіка, вона любила злягатися з юнаками. Цей секрет не треба розкривати всім іншим. Бо інші жінки спробують наслідувати царицин приклад.
Поєднуючись із чоловіком, жінка повинна мати спокій в серці і твердість в думках. Коли чоловік ще не досяг вищої радості4, а жінка вже відчуває її наближення, їй треба стримати свій запал. Заради гармонії з ним вона припиняє будь-які рухи, аби не розтрачували передчасно власного сімені інь.
Коли ж її сім'я інь вичерпається в результаті оргазму, вона відчуватиме себе виснаженою, що сприяє простудним хворобам. Коли ж дізнається жінка, що її чоловік єднається з іншими жінками, це звичайно викликає у неї ревнощі або тугу, і її жіноча енергія надто перезбуджується. І сидячи,і навстоячки вона відчуватиме важкі болі, з піхви буде мимоволі сльозитися рідина. Всі ці відчуття зсушують і старять жінку. Тому їх необхідно остерігатися.
Коли жінка знає секрет (дао) зміцнення власної сили інь і приведення до гармонії двох енергій (інь і ян), то вона може перетворитися на чоловіка. Але нехай навіть вона й не перетвориться на чоловіка, однак виділення її піхви знову розтечуться по всіх судинах її власного тіла, і таким чином вона зможе зміцнити свою інь за допомогою чоловічого ян, відійдуть сто хвороб, покращиться колір обличчя і гладенькою стане шкіра. Тим самим вона продовжить собі життя і не старітиме, маючи вигляд молодої дівчини. Жінка, що пізнала цей секрет, може шляхом постійних злягань обходитися дев'ять днів без їжі, не відчуваючи голоду. Навіть той, хто, будучи хворий, злягається із злими духами, може не їсти, хоча й страждатиме від болю.
У двадцять років звичайно вивергають сім'я раз на два дні, в тридцять — раз на три дні, в сорок — раз на чотири, в п'ятдесят — раз на п'ять днів. Після шістдесяти сім'я виходить, але не відновлюється...
Надмір пристрастей і надмірні прагнення неодмінно потягнуть за собою хвороби, що виясниться вже під час злягання. Однак такого роду хвороби можна вилікувати шляхом злягання ж, подібно до того, як похмілля лікується вином.
Злягання із розплющеними очима та розглядання форм тіла партнера, як і читання книг уночі при засвіченому світильникові, ведуть до втрати зору і послаблення почуттів. Спосіб лікування — інтимна близькість вночі із заплющеними очима.
Спосіб злягання, при якому партнерку кладуть на живіт і, підтримуючи її за поперека, входять у неї ззаду, призводить до ломоти в крижах, натужності в животі, втоми в ногах, викривлення спини. Спосіб лікування — перевернутися і забавлятися, простягшись усім тілом.
Злягання лежачи на боку, коли партнерку обнімають обома руками, веде до закупорки судин, болів у боці. Спосіб лікування — забавлятися, влігшись прямо.
Злягання з низько схиленою головою і витягнутою шиєю призводить до головного болю і важкого відчуття у шиї. Спосіб лікування — тримати голову рівно і не схиляти, впершись нею в чоло партнерки.
Злягання, під час якого наїдаються, називається «опівнічною трапезою». Енергія не витрачається. Забави такого роду призводять до накопичення енергії в грудях, у підребер'ї сіпає, грудну клітку розпирає, апетит пропадає, серце провалюється і виникає відчуття стиснення, підкочується нудота, лице жовкне. Вся енергія шлунка концентрується в одному місці, судини лопаються, а кров застоюється — збирається в підребер'ї, викликаючи сильний біль. Обличчя набирає злостивого виразу. Спосіб лікування — злягання після півночі, ближче до світанку.
Злягання, під час якого напиваються, називається оргією. Забави в такому стані ведуть до крайнього напруження сил і закінчуються жовтяницею та болями в боку. Енергія для злягання є, але коли до нього приступають, набрякає селезінка, вона стає схожою на бурдюк, наповнений водою, наростає відчуття обважніння в руках і плечах, у спині та грудях виникає біль, розпочинається кашель з кров'ю. Спосіб лікування — не пити вина, намагатися злягатися ближче до досвітку і не поспішаючи.
Злягання, коли стримується позив до сечовиділення, призводить до зменшення обміну вологи, відчуття напруженості в животі, утруднення при виділенні сечі, печії в статевому члені. Часто виникає бажання торкнути його руками... Спосіб лікування — перш за все справити малу потребу, потім вернутися і влягтися як потрібно. Злегка підкріпившись, одразу почати забави.
Злягання, коли стримується позив до випорожнення, викликає болючі відчуття й утруднення при дефекації, що призводить, у свою чергу, до втрати гігієнічності і до нагноєнь. Пори збільшуються, стаючи схожими на бджолині нори... Верхня частина тулуба викривлюється. Несвоєчасна дефекація викликає болі. Навіть лежачи не відпочиваєш. Спосіб лікування — встати до перших півнів, поміняти одежу та й знову влягтися. Набавившись, отямитися і стишити думки до гладенької течії. Хвороба відлетить, дух просвітліє. Цей спосіб добрий і від жіночих болячок».

У-цзи Ду сказав: «Існує спосіб покращити зір. Коли чоловік відчуває, що ось-ось вивергнеться сім'я, він повинен підняти голову, глибоко вдихнути і затримати дихання, водячи очима ліворуч-праворуч. Напружуючи живіт, він повинен повернути сім'я і примусити його розійтися по всіх судинах.
Існує спосіб позбавитися глухоти. Коли сім'я ось-ось має вивергнутися, треба зробити глибокий вдих, зціпити зуби і затримати дихання до дзвеніння у вухах. Потім напружити живіт і різко видихнути. Це зміцнює організм і до старості вберігає від глухоти.
Існує спосіб привести в порядок п'ять внутрішніх органів5, налагодити травлення, зцілити від хвороб. Знаходячись на грані виверження сімені, треба розправити живіт і подумки зосередитися на внутрішньому диханні. Напруживши живіт, можна змусити сім'я вернутися і розтектися по всіх судинах. Способом дев'яти дрібних і одного глибокого поштовхів проникають між струнами цитри і пшеничною зубчаткою6. Існує спосіб, коли благотворна енергія повертається, а шкідлива розсіюється,
позбавляючи людину болів у попереку та спині...
В інтимній близькості найдорогоцінніше — це сім'яна рідина. Коли чоловік здатен зберегти своє єство (сін), він збереже саме своє життя. При кожному виверженні сімені втрата його повинна відшкодовуватися за рахунок вбирання в себе жіночої енергії. Збереження сімені досягається через передишку, що дорівнює в часі кожній серії з дев'яти поштовхів або ж через натискування пальцями лівої руки на точку біля основи статевого органа. Тоді сім'я вертається. Вбирання в себе жіночої енергії досягається чергуванням дев'яти неглибоких поштовхів і одного глибокого. Захопивши своїм ротом рот суперниці, слід увібрати в себе її дихання і пити її слину. Вона потрапляє в живіт і сприяє тому, що енергія інь стає силою інь7. Зробивши це тричі, потрібно знову перейти до поверхневих поштовхів, перемежовуючи кожні дев'ять поверхневих одним глибоким, доки загальне їх число не складе 81, тобто дев'ять разів по дев'ять — повний ян.
Нефритовий пагін виводять напруженим, а вводять розм'яклим. Це називається м'яким входом і твердим виходом. Місце єднання інь і ян знаходиться між струнами цитри і пшеничним зубом. Виснаження ян знаходиться під каменем нащадків8. Виснаження інь ховається в пшеничному зубові.
Поверхневим поштовхом беруть енергію, глибоко проникаючим — її віддають. Копи одразу дістати до хлібного плоду, це зашкодить печінці, виступатиме зайвий піт і виділятиметься сеча. Коли дати стекти сімені в пахучій миші8, це зашкодить легеням. Почнеться кашель, виникнуть болі в попереку. Коли дістати до каменя нащадків, це пошкодить селезінці. В животі з'явиться поганий запах, почнеться ломота в стегнах. З каменя нащадків виповзуть сто болячок. Тому ж бо злягання повинно бути своєчасним і не заходити надто далеко. Лікуватися слід знову ж таки з допомогою жінки. Існує такий спосіб: жінці слід лягти рівно з простягнутими ногами, розставивши їх на 9 цунів9. Чоловік, перш ніж увійти в неї, довго насичується нефритовою вологою, бавиться з клекітливим джереломі10 і лише потім проникає всередину. Нефритовий пагін притримують рукою за стебло, щоб вкоротити його і дістати саме до місця з’єднання струн цитри і пшеничного зазубня. Суперниця збуджується. і треба стримувати себе, аби не вивергнути сім'я. Тільки після довгої передишки на тридцять вдихів можна дозволити нефритовому пагонові зовсім зміцнитися, розпочати забаву всередині й дістати до каменя нащадків, де й настає вище блаженство. Тоді треба одразу вийняти нефритовий пагін і трішки перепочити. Коли він злегка ослабне, слід знову увійти. Це й називається м'яким входом і твердим виходом. Не мине й десяти днів, як нефритовий пагін стане міцний, як спис, гарячий, як вогонь, і зможе витримати сто битв.

Для інтимної близькості існує сім заборон.

Заборона перша — останній день місяцевого місяця, дні, коли Місяць уповні і напівповні: поєднання інь і ян призводить до втрати енергії. Дитина, зачата в цей час, зазнає катувань і буде скалічена. Всіляко слід остерігатися злягань у ці дні.

Заборона друга — грім, вітер і гроза. Поєднання інь і ян призводить до надмірної пульсації кровоносних судин, а дитина, зачата в такий час. неодмінно страждатиме від гнійних наривів.

Заборона третя — стан сп'яніння і повний шлунок. В даному випадку немає руху енергії. Поєднання інь і ян призводить до клекотіння в животі, гонореї, а дитина, зачата при цьому, неодмінно стане божевільною.

Заборона четверта — одразу після справляння малої потреби. Сім'я та енергія застигають. Поєднання інь і ян призводить до закупорювання судин. Зачата дитина неодмінно стане перевертнем (вовкулакою).

Заборона п'ята — втома від роботи чи важкої ноші. Пристрасть і енергія надто збуджені. Поєднання інь та ян призводить до ломоти в попереку та болів у мускулах. Дитина, зачата в цей час, неодмінно буде хирлявою та ушкодженою.

Заборона шоста — одразу після купання, коли волосся і шкіра ще не висохли. Поєднання інь і ян призводить до зубожіння енергії. Дитина, зачата в цей час, неодмінно буде неповноцінною.

Заборона сьома — войовничий настрій, розгніваність. Судини пагона ниють. Треба злягтися, але в такому стані інтимної близькості не вийде. Відбудеться пошкодження нутрощів, і виникне хвороба.

Усе, подібне до цього, і є сім зол.

Хто страждає на глухоту, зачатий на кінець дня 12-го місяцевого місяця. В такі вечори сто чортів зустрічаються гуртом і до півночі не знають спокою. Шляхетні люди утримуються від інтимної близькості на цей час, низькі ж люди бездумно злягаються, а їхні діти неодмінно виростуть глухими.

Хто вмер від рандитя сонця і вогню. Коли дитина зачата при запаленому світлі, вона неодмінно помре від ран в людному місці.

Божевільний зачатий під час грози. В четвертому-п'ятому місяцевих місяцях, під час періоду великих дощів і гуркоту грому, шляхетні люди утримуються від інтимної близькості, низькі ж люди бездумно злягаються, а потім народжують дітей, що неодмінно стануть божевільними.

Кого з'їли хижаки — дитя обжерливості. Поштивий син одягається скромно і не їсть м'яса. Шляхетні люди морять себе постами, низькі ж люди злягаються, а потім народжують дітей, яких неодмінно пожеруть дикі звірі.

Утопленик — це той, батьки якого поклали дитяче місце (плаценту) новонародженого в мідну посудину, накрили зверху іншою мідною посудиною і закопали все це на тіньовій стороні дому на глибині в сім чі (приблизно 175—210 см).

Дитя, зачате під час великого вітру, буде дуже хворобливим; зачате при громі та блискавці — божевільним; зачате у великому сп'янінні — неодмінно вродиться недоумком; зачате втомленим від роботи — неодмінно вмре в молодості; зачате під час місячних — загине в бою; зачате в присмерку виросте змінливе характером; глупої ночі11 — як не німе, то глухе; на заході дня — недорікувате; зачате в полудень страждатиме сказом; зачате під вечір — само себе поранить».

Пен-цзу сказав: «Для того, щоб завести дітей, треба нагромаджувати і живити сім'я і не вивергати його надто часто. Коли чоловік вивергне сім'я при зляганні з дружиною на третій чи п'ятий день після припинення менструації, відбудеться зачаття. Коли вродиться хлопчик, він буде мудрий і талановитий, проживе довге життя, досягне високого становища. Коли ж вродиться дівчинка, вона виросте цнотливою та розумною і вийде заміж за шляхетного чоловіка.
Інтимна близькість удосвіта корисна для організму і зручна. Вранці сім'я світле, а користь від злягання довготривала. Коли в цей час буде зачате дитя, воно стане багате і знатне, проживе довге життя.
Якщо чоловік заводить дітей після того, коли йому сповнилося сто років, то багато з них не відзначатимуться довголіттям. Чоловік у віці 80 років може мати стосунки з жінкою 15—18 років і зачати дітей. Коли не порушені заборони, то всі діти доживуть до похилого віку. Жінка 50-и років повинна мати молодого чоловіка, тоді вона зможе зачати.
Коли вагітна на третьому місяці в 25-й день візьме чоловічу шапку, спалить її, попіл розмішає з вином і все це вип'є, то. народжене дитя виросте багатим, знатним і талановитим. Тримайте це в таємниці, зберігайте в секреті.
Коли жінка безплідна, треба попросити її взяти в ліву руку 27 бобових горошин, а правою рукою, підтримуючи голівку чоловічого пагона, ввести його собі в лоно.. Потім горошини з лівої руки потрібно пересипати в рот. Жінка сама стежить за рухами пагона. Коли вона відчує, що сім'я спрямувалося вниз, вона повинна ковтнути горошини. Це дуже ефективний спосіб. На десять тисяч разів — жодної осічки. Жінка, відчувши сама, як випорскує чоловіче сім'я, не повинна втрачати часу».

Учитель Розливчаста Гармонія сказав: «Який чарівний характер у жінки сумирної та слухняної, цнотливої та обережної! А як чоловікові на додачу пощастить знайти жінку нормальної статури, належного зросту, то не марний буде його вибір, що тішить серце і радує око. Ото й користь буде велика на довгі роки.
Як багато чоловічого сімені, то вродиться хлопчик; коли багато жіночого, то дівчинка. Чоловіче сім'я — це кістяк, жіноче — м'ясо. Для злягання слід підбирати жінок молодих, з нерозвинутими грудьми, добре збитих тілом і ситих, з шовковистим волоссям і невеличкими очима, в яких добре розрізняються білок і зіниця. Її личко і тіло повинні бути гладенькі, а мова — благозвучна і неголосна, її кінцівки і всі суглоби не повинні надто запливати жиром, вона не повинна бути ширококостою; бажано, аби в паху і під пахвами не мала волосся; а вже як волоссячко є, то воно має бути тоненьке і гладесеньке.

Зовнішні ознаки непідходящої для злягання жінки такі: розтріпане волосся, грубе обличчя, довга шия і кадик (борлак), що випирає на шиї, нерівні зуби і низький голос, великий рот і довгий ніс, каламутні очі, довгі волосини на верхній губі та бакенбарди на щоках, широке і випираюче кістя, жовтаве волосся і худорба, довжелезна і жорстка волосянка в паху. надмірна освіта і безживність. Статеві стосунки з такими жінками позбавляють чоловіка сили і здоров'я.

Не слід злягатися

з жінками грубошкірими, худющими, що мають схильність до чоловіків низького походження, що наділені низьким голосом;

з тими. у кого волосаті ноги;

з ревнивими, холодними, сумними та недобрими;

з сито наїденими жінками;

з тими, кому більше сорока років і в кого внутрішні органи не в порядку;

з тими, в кого неслухняне волосся і крижане тіло;

що мають важку та міцну кістку;

з тими, в кого крутиться волосся і випирає кадик, у кого поганий запах під пахвами і надмірні виділення з піхви».

У «Каноні перемін» («І цзін») говориться: «Небо, випромінюючи символи (сян), робить видимими щастя і нещастя, а цілковито мудрі наслідують цьому. В «Записках про ритуал» («Лі цзі») сказано, що «зачати дитя в грозу, під час гуркоту грому, буде необережністю, оскільки неодмінно станеться нещастя». Таким чином цілковито мудрі попереджували нас, і нам не можна не берегтися. Коли на небі помітні переміни, а на землі — стихійні лиха, як може людина, що знаходиться між небом і землею, не сповнитися трепетом і благоговінням перед цими явищами? Тому на інтимну близькість накладається особлива заборона».

Пен-цзу сказав: «Чоловікові слід старанно пристосовувати своє статеве життя до взаємо-потоків інь і ян у Всесвіті. Слід уникати злягання у великі морози чи в страшенну спеку, при сильному вітрі чи суцільній зливі, під час місячного чи сонячного затемнення, при землетрусах чи в грозу; все це — заборони неба. Не спід займатися коханням хмільному чи наїденому, збудженому чи розгніваному, будучи в тузі чи великому страхові; все це — заборони для людини. Не треба займатися коханням поблизу гір і потоків, побіля вівтарів, призначених для поклоніння духам неба і землі, в інших святих місцях, біля криниці чи вогнища; все це — заборони землі. Варто дотримуватися цих трьох родів заборон. Хто порушить їх, не збудеться всяких хвороб, а діти його напевне довго не проживуть.
Шкідливо поновлювати інтимні стосунки під час приймання ліків, при загальному нездужанні, доки не відійшли всілякі хвороби. Не можна мати інтимних стосунків наприкінці місяця (перший день молодика). Матимеш нещастя.
Не можна вступати в інтимні стосунки у визначені через гадання12 дні, а також у день заборони крові13. Це шкідливо для людей.
Якщо люди внаслідок надмірної хтивості довго не живуть, підступні умисли злих духів не обов'язково тому причиною. Деякі жінки мають звичку задовольняти свою хіть, вводячи в піхву мішечок з борошном або ж статевий орган, зроблений із слонової кістки. Всі ці засоби крадуть роки життя передчасно старять жінку і наближають її швидку смерть».


Переклав Василь ДОВЖИК

1 Такий собі Мафусаїл давньокитайської міфології. Пен-цзу на прізвище Цзянь, посмертне ім'я Кен.
2 Згідно з віруванням даосів, сім'я повинно було піднятися вгору і живити мозок.
3 Китайська «перемога»: хто зуміє при статевих стосунках добути життєву суть партнера і доповнити нею свою власну енергію.
4 Ще не накопичив необхідної енергії.
5 Серце, печінка, селезінка, легені, нирки.
° Жіночі статеві органи до глибини 2 см називаються «струни цитри», тобто малі статеві губи; «пшеничний зуб», «пшенична зубчатка» означає, очевидно, переддвер'я піхви. Термін «хлібний плід» означає шийку матки.
7 Можливо, під силою інь тут мається на увазі чоловіча потенція, міць стате¬вого органа і т.д.
8 Смисл неясний.
9 Цунь = 1 /10 чі, або приблизно 2,5—5см.
10 Жіночі статеві органи.
11 Час другої сторожі (біля 10-ї години вечора).
12 Згідно з давньою системою гадання цзян-чу, 12 духів визначали щасливі і нещасливі дні місяця. Тут дні, несприятливі для статевих стосунків, визначаються першим і сьомим духами. Це «день барана» і «день коня».
13 День, коли заборонялися офіри-жертви, забій скотини, перша шлюбна ніч і т.ін.

*
Нагору